Med motorer på begge aksler, yder den nye variant af Mustang Mach-E, 480 hk og 800 nm.

Efter sidste års debut af Mustang Mach-E, har Ford nu udgivet GT varianten, der ligesom sin navnebror, tilbyder mere attitude og ydeevne.

Mach-E GT Bringer mere attitude og kant til bilen, da designere og ingeniører har finpudset designet for nutidens kunder, som har brug for en mere sport-utility funktionalitet, men ikke ønsker at brænde gas af.

GT-Versionen bruger den udvidet batteripakke og de større motorer på begge aksler, til at give en samlet effekt på 480 hk og 813 nm. Grundet kraften på begge aksler, kan den kører 0-100 km/t på 3.8 sekunder.

Derudover er GT modellen 10 mm tættere på jorden end den normale Mach-E, hvilket giver den et lavere tyngepunkt og en mere sporty holdning. Rækkeviden på nye GT er anslået til 434 km.

Ford

På en testkørsel gennem San Francisco, holdte den nye Mach-E GT fint med de utallige Teslaer på vejen. Mach-E GT kan skiftevis vælge mellem fuld kontrol over hjulene og ved hjælp af Fords nye Blue cruise system, kan man også kører håndfri kørsel ved en smule hjælp af den adaptive fartpilot og banecentreringsfunktioner.

For en merpris ($5.000) kan man få modelvarianten GT Performance, som giver dig 859 nm og tilføjer MagneRide adaptive suspension, større forbremser og 20-tommer hjul med specialudviklede Pirelli sommerdæk. Denne version kan komme fra 0 - 100 km/h på 3.5 sekund, rækkevidden er dog reduceret til 418 km.

Ford